mandag den 19. maj 2008

"When the music's over......

... turn out the lights"
Og nu hvor 23 ting er ovre, vil jeg slukke bloglyset.
Som jeg sagde fra dag 1, så synes jeg som udgangspunkt, at personlige blogs er uinteressante. Det gælder også min egen. Den har tjent sit formål, og jeg har ingen planer om at fortsætte den. Hvis en blog skal være interessant, så skal den efter min mening være det på et politisk niveau, eller den skal være afgrænset til et bestemt emne. En af de bedste blogs jeg kender, er lavet af en dansk fyr, som i årevis har formået at holde liv i en blog om motorcykler. Han skriver den på engelsk (og gør det fremragende) og har en stor læserskare som er flinke til at kommentere. SÅ synes jeg en blog er interessant - selv om den er personlig :-)
Hvis De vil vide mere... så tjek Helmethair
Nåmen 23 ting har jo været meget mere end at blogge. Jeg synes det har været et godt projekt, sikkert bragt i havn af Ann, og det har været imponerende at se den entusiasme mange har lagt for dagen.
For mit eget vedkommende har der ikke været så meget nyt. Langt det meste havde jeg stiftet bekendtskab med i forvejen, men jeg er ikke i tvivl om, at biblioteket har fået et kompetenceløft, og det bliver spændende at se, hvilke ting vi tager med os og kommer til at bruge fremover. Og ikke mindst bliver det spændende at se, hvilke andre ting, vi kommer til at bruge. For det slutter selvfølgelig ikke med 23. Hvis vi ville se alle de nye interessante teknologier fra de sidste par år skulle det måske hedde "58 ting". Og om et år sidder vi måske med "7 ting", som er det vi virkelig bruger i et daglige.
Jeg startede med at citere The Doors, og msåke skulle jeg også lade dem få det sidste ord: "We want the world and we want it ..... NOW!"

1 kommentar:

Den hybride bibliotekar sagde ...

Hej Mogens

Jeg har læst med på din blog, fordi dit blognavn var genialt fundet på,din humoristiske tilgang og så var du ret hurtig ude med at lægge widgets på, så den vakte min nysgerrighed. Men ellers er jeg samme båd - jeg gider normalt ikke personlige blogs. :-)

Godt gået, anyway!

Hilsen
Den hybride Bibliotekar